Досвід роботи



 
 





        Великий український письменник І. Франко вважав, що справжній учитель - це людина, яка вийшла з народного середовища, є носієм кращих якостей рідного народу, живе його інтересами, бере активну участь у громадсько-культурному житті, бо педагогічна праця - «велике діло любові, терпеливості.» Так, дійсно, є вчителі з природженим педагогічним талантом, які вміють жити спільним життям усього класу, забувати про себе, про свої власні турботи, радощі і тривоги.
     З власного досвіду можу сказати, що це дійсно так. Щоб досягти бажаного результату, щоб знайти і відшліфувати отой діамант, тобто розкрити душу дитини, її талант, здібності,потрібно з головою поринути у вир своєї роботи. Та час не стоїть на місці,змінюються умови життя,змінюється кругозір вихованців, тому необхідно шукати шляхи та методи, які були б ефективними і дозволили учням розкрити свої здібності.

      Саме життя сьогодні вимагає, щоб людина вміла працювати творчо. Тому й проблема, над  якою працюю,- «Творчий розвиток здібностей учнів на основі зацікавленості школою та вікових особливостей, потреб, уподобань, інтересів.»
      Актуальність проблеми:
-сучасний цивілізований світ все більше переконується, що без творчих особистостей неможливий подальший розвиток суспільства;

-розвиток здібностей учнів є першоосновою формування особистості;

-сучасна школа покликана розвивати свідомість людини та виховувати справжнього громадянина;

-навчальний заклад повинен турбуватися про духовний розвиток особистості;

-тільки молодь із високими моральними цінностями та ідеалами може бути рушійною силою держави.

       Нині я є класним керівником 8 класу ЗШ I-III ст.. с. Камяна Криниця.
І протягом ось уже майже чотирьох років з цими дітьми червоною ниткою в моїй діяльності проходить розвиток творчих здібностей учнів. «У кожній людині є сонце, тільки не потрібно його гасити»- ці слова Сократа стали моїм життєвим кредо.
    Педагогіка створює сприятливі умови для глибокого осмислення учнями творчого генія свого народу. Дитяча творчість найкраще розвивається на основі проникнення у зміст і характер різноманітних видів народної творчості.
       Тому часто в роботі з вихованцями використовую елементи малювання, співу, ліплення, поезії, декламування, рукоділля. Здобуті в такий спосіб уміння переносяться і на інші сфери життя (улюблені заняття). Тому учні стають допитливими, ініціативними, винахідливими.
       Застосування народних творчих традицій сприяє формуванню в учнів умінь, навичок реалізовувати свої задуми, створювати власні проекти, конструкції. Так формується творчий потенціал особистості.
      Працюючи над поставленою проблемою, ставлю перед собою такі завдання:
1.     Всебічно вивчити дітей, здійснити діагностику і проектування становлення кожної особистості.
2.     Створити можливості для самовиховання та самореалізації дитини шляхом індивідуального підходу.
3.     Розвивати національну свідомість, сформувати вміння і навички громадської поведінки, які покликані сприяти формуванню громадянина, здатного до свідомого соціального вибору.
4.     Координувати діяльність учителів, які працюють у моєму класі, з метою досягнення єдності у створенні простору для самореалізації та різнобічного розвитку кожної дитини.
5.     Координувати взаємодію школи з сім єю та, громадкістю у створенні умов для зацікавлення впливу дитини на навколишнє життя.
6.     Постійно дбати про рівень зацікавленості дітей школою, використовуючи інноваційні технології навчання і виховання.
     Результати різних видів діяльності можна побачити чи  почути. Цими результатами можна зацікавити дітей, щоб  досягти  мети діяльності. Чим же можна викликати бажання чи потребу працювати ? Для цього, переконана, кожен день класного керівника повинен бути пошуком, освоєнням нового. Вважаю, що основний смисл виховання – організація життя і діяльності дітей, що створює необхідні можливості для самовияву дитини, зростання її свідомості, розвитку здібностей. Свідчення цього є такі проведені виховні заходи в класі: «Ми - українці»,  «ВІЛ СНІД: передбачити, уникнути, не захворіти», «Збережемо Землю - зеленою і блакитною»,

     В перші роки керівництва я здійснювала аналіз ефективності, тематичної спрямованості тих заході, які проводила. В результаті зробила висновок, можливо суб’єктивний, проте, що найбільш продуктивними з точки зору виховання та цікавими для дітей є заходи з тематики «Талант і творчість» та «Перлини духовності». Обов' язково проводжу з учнями тренінги, за допомогою яких визначаю особистісні якості дітей, складаємо разом з учнями карти – кроки, на яких зображуємо, що повинна зробити людина, щоб досягти успіху і здійснити свою мрію. Дуже подобається дітям гра «Розкажи мені про себе». Учні виготовляють картки, на яких зазначаю свої позитивні і негативні риси, обговорюють те, як можна позбутися негативу та бажають один одному всього кращого.
     У свої практиці я використовую нетрадиційні форми виховних годин:
подорожі,змагання,вікторини, поле-чудес, ділову гру, диспути, рольові ігри, творчі майстерні, проекти, тощо. Такі  форми позакласної роботи слугують розв’язання важливих навчально-виховних цілей, забезпечують розвиток наукової фантазії, розвивають ерудицію, виховують ділові якості.
      Під час проведення батьківських зборів використовують творчі роботи учнів: малюнки, вироби тощо.    Намагаюся в кожній дитині знайти щось цікаве, відкрити хоча б маленьку краплинку таланту і донести її до батьків.
    У кінці кожного навчального року, перше ніж відправити учнів на канікули, я даю їм  завдання написати твір – мініатюру «Виховний захід, який я запам’ятав.»  І за результатами бачу, що  багато заходів не пройшли безслідно, залишилися в пам 'яті та дитячих серцях.
        На мою думку, діяльність класного керівника дуже цікава, багатогранна, трудомістка. Вона пов’язана з непередбаченими труднощами, невдачами, навіть розчаруванням, а іноді безсонними ночами, сльозами… Все це так. Але коли бачиш, як на твоїх очах виростає Людина, як підноситься стіна її духовного світу, як дитина починає усвідомлювати  своє місце в житті, активно вступає в нього, забуваються всі прикрощі, з являються почуття глибокого задоволення.
     Сподіваюся, що мої зусилля не пройдуть марно, торкнуться дитячих дум. Мої учні лише у восьмому класі. Тож попереду ще довгий і цікавий шлях до формування творчих особистостей.
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Опис досвіду роботи
« Індивідуальний підхід до учнів на основі  вивчення їх реальних
можливостей »


ЗАВАНТАЖИТИ


Немає коментарів:

Дописати коментар