Великий український письменник І. Франко вважав, що
справжній учитель - це людина, яка вийшла з народного середовища, є носієм
кращих якостей рідного народу, живе його інтересами, бере активну участь у
громадсько-культурному житті, бо педагогічна праця - «велике діло любові, терпеливості.»
Так, дійсно, є вчителі з природженим педагогічним талантом, які вміють жити
спільним життям усього класу, забувати про себе, про свої власні турботи,
радощі і тривоги.
З власного досвіду можу сказати, що це дійсно
так. Щоб досягти бажаного результату, щоб знайти і відшліфувати отой діамант,
тобто розкрити душу дитини, її талант, здібності,потрібно з головою поринути у
вир своєї роботи. Та час не стоїть на місці,змінюються умови життя,змінюється
кругозір вихованців, тому необхідно шукати шляхи та методи, які були б
ефективними і дозволили учням розкрити свої здібності.
Саме життя сьогодні вимагає, щоб людина
вміла працювати творчо. Тому й проблема, над
якою працюю,- «Творчий розвиток здібностей учнів на основі
зацікавленості школою та вікових особливостей, потреб, уподобань, інтересів.»
Актуальність проблеми:
-сучасний
цивілізований світ все більше переконується, що без творчих особистостей
неможливий подальший розвиток суспільства;
-розвиток
здібностей учнів є першоосновою формування особистості;
-сучасна
школа покликана розвивати свідомість людини та виховувати справжнього
громадянина;
-навчальний
заклад повинен турбуватися про духовний розвиток особистості;
-тільки
молодь із високими моральними цінностями та ідеалами може бути рушійною силою
держави.
Нині я є класним керівником 8 класу ЗШ I-III ст.. с. Камяна Криниця.
І протягом
ось уже майже чотирьох років з цими дітьми червоною ниткою в моїй діяльності
проходить розвиток творчих здібностей учнів. «У кожній людині є сонце, тільки
не потрібно його гасити»- ці слова Сократа стали моїм життєвим кредо.
Педагогіка створює сприятливі умови для
глибокого осмислення учнями творчого генія свого народу. Дитяча творчість
найкраще розвивається на основі проникнення у зміст і характер різноманітних
видів народної творчості.
Тому
часто в роботі з вихованцями використовую елементи малювання, співу, ліплення,
поезії, декламування, рукоділля. Здобуті в такий спосіб уміння переносяться і
на інші сфери життя (улюблені заняття). Тому учні стають допитливими,
ініціативними, винахідливими.
Застосування народних творчих традицій сприяє
формуванню в учнів умінь, навичок реалізовувати свої задуми, створювати власні
проекти, конструкції. Так формується творчий потенціал особистості.
Працюючи над поставленою проблемою, ставлю
перед собою такі завдання:
1.
Всебічно вивчити дітей, здійснити діагностику і проектування становлення
кожної особистості.
2.
Створити можливості для самовиховання та самореалізації дитини шляхом
індивідуального підходу.
3.
Розвивати національну свідомість, сформувати вміння і навички громадської
поведінки, які покликані сприяти формуванню громадянина, здатного до свідомого
соціального вибору.
4.
Координувати діяльність учителів, які працюють у моєму класі, з метою
досягнення єдності у створенні простору для самореалізації та різнобічного
розвитку кожної дитини.
5.
Координувати взаємодію школи з сім єю та, громадкістю у створенні умов для
зацікавлення впливу дитини на навколишнє життя.
6.
Постійно дбати про рівень зацікавленості дітей школою, використовуючи
інноваційні технології навчання і виховання.
Результати різних видів діяльності можна
побачити чи почути. Цими результатами
можна зацікавити дітей, щоб досягти мети діяльності. Чим же можна викликати
бажання чи потребу працювати ? Для цього, переконана, кожен день класного
керівника повинен бути пошуком, освоєнням нового. Вважаю, що основний смисл
виховання – організація життя і діяльності дітей, що створює необхідні
можливості для самовияву дитини, зростання її свідомості, розвитку здібностей.
Свідчення цього є такі проведені виховні заходи в класі: «Ми - українці», «ВІЛ СНІД: передбачити, уникнути, не
захворіти», «Збережемо Землю - зеленою і блакитною»,
В перші роки
керівництва я здійснювала аналіз ефективності, тематичної спрямованості тих
заході, які проводила. В результаті зробила висновок, можливо суб’єктивний, проте,
що найбільш продуктивними з точки зору виховання та цікавими для дітей є заходи
з тематики «Талант і творчість» та «Перлини духовності». Обов' язково проводжу
з учнями тренінги, за допомогою яких визначаю особистісні якості дітей,
складаємо разом з учнями карти – кроки, на яких зображуємо, що повинна зробити
людина, щоб досягти успіху і здійснити свою мрію. Дуже подобається дітям гра
«Розкажи мені про себе». Учні виготовляють картки, на яких зазначаю свої
позитивні і негативні риси, обговорюють те, як можна позбутися негативу та
бажають один одному всього кращого.
У
свої практиці я використовую нетрадиційні форми виховних годин:
подорожі,змагання,вікторини, поле-чудес, ділову гру,
диспути, рольові ігри, творчі майстерні, проекти, тощо. Такі форми позакласної роботи слугують розв’язання
важливих навчально-виховних цілей, забезпечують розвиток наукової фантазії,
розвивають ерудицію, виховують ділові якості.
Під час проведення батьківських зборів
використовують творчі роботи учнів: малюнки, вироби тощо. Намагаюся в кожній дитині знайти щось
цікаве, відкрити хоча б маленьку краплинку таланту і донести її до батьків.
У кінці кожного
навчального року, перше ніж відправити учнів на канікули, я даю їм завдання написати твір – мініатюру «Виховний
захід, який я запам’ятав.» І за
результатами бачу, що багато заходів не
пройшли безслідно, залишилися в пам 'яті та дитячих серцях.
На мою думку, діяльність класного
керівника дуже цікава, багатогранна, трудомістка. Вона пов’язана з
непередбаченими труднощами, невдачами, навіть розчаруванням, а іноді безсонними
ночами, сльозами… Все це так. Але коли бачиш, як на твоїх очах виростає Людина,
як підноситься стіна її духовного світу, як дитина починає усвідомлювати своє місце в житті, активно вступає в нього,
забуваються всі прикрощі, з являються почуття глибокого задоволення.
Сподіваюся, що мої зусилля не
пройдуть марно, торкнуться дитячих дум. Мої учні лише у восьмому класі. Тож
попереду ще довгий і цікавий шлях до формування творчих особистостей.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Опис досвіду роботи
« Індивідуальний підхід до учнів на основі вивчення їх реальних
можливостей »
Немає коментарів:
Дописати коментар