Класний керівник

Документація
з учнями
29.ІНСТРУКЦІЯ № _____ ДЛЯ КЕРІВНИКА ГРУП (ВИХОВАТЕЛЯ) ПІД ЧАС СУПРОВОДУ ГРУПИ УЧНІВ (ВИХОВАНЦІВ) У РАЗІ ОРГАНІЗОВАНОГО ПРЯМУВАННЯ ЇХ НА ЗАПЛАНОВАНИЙ ЗАХІД НА ГРОМАДСЬКОМУ ТРАНСПОРТІ АБО ПІШКИ ТА В ЗВОРОТНОМУ НАПРЯМКУ
30.ІНСТРУКЦІЯ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ №_____ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ ПІШОХІДНОЇ ЕКСКУРСІЇ ДЛЯ УЧНІВ
31.ІНСТРУКЦІЯ №_____ ДЛЯ КЕРІВНИКІВ ГРУП ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ ПІШОХІДНОЇ ЕКСКУРСІЇ
32.ІНСТРУКЦІЯ З БЖД №______ ПІД ЧАС ПРЯМУВАННЯ ДІТЕЙ НА ЗАПЛАНОВАНИЙ ЗАХІД З НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ТА В ЗВОРОТНОМУ НАПРЯМКУ
33.ІНСТРУКЦІЯ З БЖД №_____ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ АВТОБУСНИХ ЕКСКУРСІЙ ДЛЯ ДІТЕЙ
34.ІНСТРУКЦІЯ № з правил безпеки під час проведення екскурсії
35.ПОРЯДОК ПЕРЕВЕЗЕННЯ ДІТЕЙ І УЧНІВ АВТОБУСАМИ ЗА РАЗОВИМИ ЗАЯВКАМИ
36.ІНСТРУКЦІЯ № з правил безпеки для учнів при проведенні екскурсій на підприємства
37.ІНСТРУКЦІЯ № з правил безпеки під час проведення екскурсії
38.ПЕРЕВЕЗЕННЯ УЧНІВ АВТОБУСАМИ ЗА РАЗОВИМИ ЗАЯВКАМИ
39.ІНСТРУКЦІЯ № з правил безпеки для пішохода
40.Про затвердження Порядку взаємодії з питань забезпечення перевезення організованих груп дітей на оздоровлення в табори відпочинку та інші оздоровчі заклади, а також проведення туристичних та екскурсійних подорожей (поїздок)
41.Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту
42.Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту
43.ІНСТРУКЦІЯ № з безпеки про порядок організації і проведення туристичних походів з учнями

=========================================
1.Папка Усіх Інструкцій
2.Папка класний керівник (Інструкції)
3.Методика профілактичної роботи
4.Накази
5.Нормативні акти для класного керівника. 6.Інструкції. Додатки
7.Первинні інструктажі
8. Планування класним керівником рекомендації міністерства
9.Чергування
10.Правила безпеки під час карантину і зимових канікул

Кілька правил учням про життя

 

Авторство цього тексту Інтернетівська поголоска помилково приписує Біллу Гейтсу, керівнику компанії "Microsoft" і за сумісництвом народному герою американців.

Але справжнім автором цих жорстких, позбавляючих ілюзій та інфантильності "Правил, які діти не вивчають у школі" є освітянин Чарльз Дж. Сайкс (Charles. J. Sykes), більш відомий як автор книги "Одурювання наших дітей: чому американські діти - самолюбні та свідомі своєї неповторності, але не вміють читати, писати, додавати" ("Dumbing Down Our Kids: Why American Children Feel Good about Themselves, but Can't Read, Write, or Add»).

На жаль, існують речі, про які дітям слід було б дізнатись на шкільній лаві, але вони про них не дізнаються. Не кожному таланить мати справу з мудрими вчителями.
Правило 1: життя несправедливе - звикни до цього.
Середньостатистичний підліток використовує фразу "Це несправедливо» 8,6 разу на день, запозичивши її в батьків - своїх ідеалів. Останнім глибина істини правила № 1 відкривається тільки після того, як дитя починає наслідувати їх у висловлюваннях.
Правило 2: світу наплювати на твої самовідчуття та самоповагу. Перш ніж узяти до уваги твоє почуття власної гідності, світ очікує від тебе реальних успіхів і досягнень.
Це відкриття шокує. Зазвичай, коли безпідставно високі самооцінка та самоповага стикаються з жорсткою реальністю, дитина починає жалітися: "Це несправедливо" (дивись правило № 1).
Правило 3: вибач, але малоймовірно, що твій річний заробіток відразу після закінчення школи становитиме $40000.
І, можливо, ти ніколи не станеш віце-президентом з особистим лімузином і водієм і навіть будеш змушений носити уніформу без етикетки престижної фірми «Gap».
Правило 4: якщо ти вважаєш, що твій учитель надто суворий і вимогливий, - почекай знайомства зі своїм босом.
Він працює не за контрактом, тож схильний до жорсткішої, ніж у вчителя, поведінки. Він не має наміру співпереживати твоєму душевному стану, якщо ти зіпсував справу чи просто перебуваєш у поганому гуморі.
Правило 5: обжарювати бюргери в "Макдоналдсі" - не нижче твоєї гідності, твої прадіди назвали б навіть таку роботу «добрим шансом".
Їх також не пригнічувала б мінімальна заробітна плата. Єдине, що б їх знітило, - цілоденні теревені про Курта Кобейна (вокаліст і гітарист відомої американської групи Nirvana, а також її лідер і духовний центр).
Правило 6: не поспішай звинувачувати у своїх невдачах батьків, тільки ти відповідальний за свої невдачі.
Це - зворотний бік порожнього красномовства твого покоління на зразок: "Це - моє власне життя" або "Ти - не мій бос". Після досягнення 18-річного віку тебе стосується все, і ти за все відповідаєш. Не скигли про свої невдачі, бо в такому випадку ти маєш вигляд істеричної, зіпсованої дитини.
Правило 7: до твого народження твої батьки не були такими нудними й нецікавими людьми, якими вони здаються зараз.
Вони стали такими, заробляючи на твоє безхмарне дитинство, перучи твій одяг і слухаючи твої нескінченні балачки про те, який ти класний. Тому, перш ніж вирушити в експедицію на порятунок лісів Амазонки від знищення їх жадібним поколінням твоїх батьків, спробуй для початку прибрати свою кімнату.
Правило 8: твоя школа скасувала поділ на переможців і лузерів, життя - ні.
У деяких школах перестали ставити погані оцінки, дозволили скільки завгодно пробувати здавати тест чи відповідати на запитання... У школі намагання за цінністю прирівнюються до результату. Це не має нічого спільного з тим, що відбувається в реальному житті (дивись правило № 1, правило № 2 та правило № 4).
Правило 9: життя не поділяється на семестри; літніх канікул у ньому немає.
Немає навіть пасхальних вихідних. Від тебе щодня очікують високих результатів. І ти не отримуватимеш шансів на нове життя кожні 10 тижнів. Ти житимеш одне-єдине життя, і якщо погано поводитимешся, то тільки надзвичайно обмежена кількість робіт зможе втамувати твою амбітність, непомірну самоцінність і допоможе в пошуках свого "я". Ще менше шляхів вестиме до самореалізації (дивись правила № 1 і № 2).
Правило 10: не плутай реальне життя з тим, що показують по телебаченню.
Твоє життя - не комедія нравів. Твої проблеми не вирішуватимуться як у телесеріалі, за 30 хвилин включно з перервами на рекламу. У реальному житті люди змушені залишати кав'ярні для того, щоб ходити на роботу. За нахабністю та гнучкістю поведінки твої друзі не будуть схожими на Дженніфер Аністон (американська кіноактриса з телесеріалу «Друзі»).
Правило 11: підтримуй добрі стосунки з очкариками-"ботаніками".
Швидше за все, один із них колись стане твоїм начальником.
Правило 12: цигарка не додає твоєму вигляду крутості.
Навпаки, з нею ти виглядаєш ідіотом. Аналогічний результат дає «самовираження» через рожеве волосся та неймовірний пірсінг.
Правило 13: ти не безсмертний (дивись правило № 12).
Якщо тобі здається, що блискавичне життя, рання смерть і твоє юне тіло у труні - це романтично, ти, очевидно, не бачив, який вигляд має твій одноліток-мрець у морзі.
Правило 14: насолоджуйся життям, поки можеш.

Роби це, незважаючи на те, що твої батьки - твоя кара небесна, школа нудна, а життя - депресивне. Одного дня ти зрозумієш, як чудово бути дитиною. Можливо, варто це зрозуміти вже зараз.
=======================================================
Класні заходи
Усний журнал


Виховний захід


«Збережемо нашу Землю, блакитною і зеленою.»

Пісня «Україна»

Звучить мелодія, вибігають газетярі.

1-й   газетяр. «Кам’янокриничанські відомості»!
 «Кам’янокриничанські відомості»!

2-й   газетяр
Купуйте! Читайте!
— Наших знайте!
Прибули до школи — ні дичини, ні птиці,
 А безліч гостей з усіх сіл.

3-й   газетяр
— Ось Мечиславка, там із Ульяновки ,
І ви, зі Вільхової, будьте здорові!

4-й   газетяр
Всіх вітає наша Кам’яна Криниця
Від нашого села не далеко не близько
Десь так: кинеш палку — попадеш в Данилову Балку.

1-й   газетяр
Щоб ясніше було — це наше рідне село.
 Екологічна стежина через всю Україну
Дорогу проклала, друзів з'єднала.
Може, й кращі є десь села,
Та тільки в нас «Кам’янецькі джерела»-.
   Ось вам сенсація, ось вам новинка!
      Саме там ми зробили зупинку.

Вчитель хімії показує дослід «Букет троянд»
 Бере чотири білі троянди з фільтрувального паперу: три – змочені розчином ферум(ІІІ) хлориду –FeCl3а одну — розчином фенолфталеїну. Перед ним стоять чо­тири склянки з розчинами: 1 — розчин калій тіаціаніду, опускаємо в нього троянду, змочену FeCl3 , — утво­рюється червона троянда; 2 — розчин таніну, опускаємо троянду, змоченуFеС13, —утворюється чорна троянда.
    Бере третій розчин — концентрований амоніак, опускає троянду, змочену фенолфталеїном, — утво­рюється малинова; бере четвертий розчин — ка­лій гексаціаноферат(ІІ), опускає троянду, змоченуF еС13, — утворюється синя троянда («берлінська ла­зур»). П’яту троянду бере білу.
Звучить музика, з'являється квітка.

1-й   учасник. Та це ж квітка!

2-й  учасник. І справді квітка, та якась дивна, різнокольорова...Десь я таку вже зустрічав, начебто...

Квітка. Ой?!

1-й учасникНучитав про неїДай подивитись!
К в і т к а. Не дамзламаєш,!
В е д у ч и й. Припиніть вовтузитись, а ну дайте квітку сюди! Ну от, уже зламали!

К в і т к а. І нічого особливого не трапилось, тільки одна пелюстка відірвалась. То не біда, була б я квіткою із родини розоцвітих і вмить стала з родини хрестоцвітих. (Поправляє пелюстки.)

2-й учасник. Теж мені, Лінней доморощений! Кажу, віддай-но сюди квітку!

Квітка. Ой, хлопці, здається я згадала, це ж квітка з казочки, пам'ятаєте?! (Бере пелюстку, що відірвалася.)                                   

1-й  учасник.
Ти пелюстка чарівна,
 З казки дивної прийшла!
Тож полинь за небосхил,
До зірок і до світил.
Лети з півночі на схід,
Через захід, без доріг,
Завертай до нас на південь
 Й клич у гості друзів всіх.
Як прилинеш свій політ,
Нам відкрий ти Дивосвіт.

Звучить музика. З'являється Казкар.

К аз к а р. Вірте чи не вірте, а жив собі на світі учень Антон. Він себе не мучив: учив уроки абияк, погуляти був мастак. М'яча ганяв, траву топтав, до всього іншого діла не мав. Та якоїсь днини сталася причина: закохалась раптом мамина дитина. В неї ж, як шафран лице. І струнка, мов деревце. Сказати одним словом — екологічно здорова.

На сцені з'являються Антон та Олена.          ,

Хлопець
На тебе, моя дівчино,
Я б дивився до загину!
М'яч на тебе б проміняв,
Ще й комп'ютера додав!


Дівчина
То дурниці — не дари!
їх собі, як хоч, бери.
Якщо ж хочеш догодити,
Роздобудь мені води!
Щоб вода ота текла
Із живого джерела,
Щоб у ній, як у свічаді,
Видна вся земля була!

Казкар. Йде Антон додому, сльози ллє додолу. Соплі, як китиці, до мами хилиться.
Антон і мати.
Мама
Чом сердитий, як їжак?
Чи у школі щось не так?
Чи погано пообідав?
Чи поспав, бува, не так?

Хлопець
Та яка вже там їда?
В мене інша є біда:
Закохався у дівицю,
їй пече якась вода.

Мама
Не сумуй же, мій синок,
Хутко скличемо гурток,
Обійдемо все село
І знайдемо джерело!
К а з к а р. І на ранок наш загін всі зібрались як один. По степах наших блукають, джерело оте шукають. Та ось знаходять і руки розводять. Джерело в яру, заплуталось у траву, землею засипане — ледве дихає.

Вчитель хімії показує дослід
     Ось склянка з чистою джерельною водою. На ваших очах я перетворю воду на вино. (Ставить склянку на стіл, робить над нею декілька рухів, а потім мішає в склянці паличкою. Вода в склян­ці стає рожевою, схожою на вино.)
     Пояснення досліду. У склянці налито луг, а перед виходом вчитель змочує паличку фенолфталеїном.
     Вчитель.  Ні, краще я приготую з води більш відповідний вашому віку напій. (Бере дві склянки, наповнених на 1/3 прозорими рідинами, і, вико­навши над ними декілька рухів, виливає рідину з однієї склянки в іншу. Вода перетворюється на «молоко».)
Пояснення досліду. У склянці 1 міститься роз­чин Na2С03, у склянці 2 — розчин ВаСІ2.  Під - час їх узаємодії випадає осад білого кольору —  барій карбонат:
Na2С03 + ВаСІ2 — ВаС03↓ + 2NаСl
     Вчитель. Молоко — дуже корисний продукт для здоров’я. А тепер я знову перетворю «моло­ко» на воду. (Бере третю склянку, наповнену на 1 /2 прозорою рідиною (НС1), і виливає її в склянку з «молоком». «Молоко» перетворюється на воду, виділяється газ.)
Пояснення досліду
ВаС03 + 2НСl -» ВаСl2 + Н20 + С02Т

Дівчинка-Джерельце виконує танок зі стрічкою.

Джерельце
Буду я від струмочків усіх говорити:
Бережіть нас, ми річки великої діти!
Із глибин на поверхню земну витікаєм,
Хоч маленькі, та силу велику ми маєм.
Хочуть воду  живу вам принести криниці,
Але може і мертвою стати водиця!
Тож, щоб чистими води у ріках зостались,
Подолайте байдужість, користь і недбалість!

Пісня "Лебеді" (пародія)
Прилетіли лебеді,
Сіли на воді.
Тут вони побачили,
Що вона в біді.
Ой рятуйте, людоньки,
Річку від біди,
Бо вже нас не буде тут
Та й після зими.
Приспів:
Лебеді, лебеді, лебеді
Сполох б'ють до ночі.
Лебедям, лебедям, лебедям
Подивіться в очі.
Лебеді, лебеді, лебеді
З болем і журбою,
Чи ж прилетять лебеді
І до нас з тобою?

Зажуривсь ставочок наш: —
Як же буть мені?
Стільки риби гарної —
І вже вся на дні.
Бо то люди-нелюди
Наробили зла.
Ой було весело всім,
А тепер біда.
Приспів.

Там берізка зламана
Віти простягла,
Ой десь тут сосна була,
Вже її нема.
І ялини зрубані
Всі на Новий рік.
Ой нам треба думати,
Зберегти як їх.
Приспів.
Антон та Олена.
Хлопець
Вчора ти хотіла пити,
Тож зумів я догодити!
Від любові ожило,
Кам'янецьке джерело!
Степу буде легше жити,
Яр зумів я зупинити!
До героя ти авжеж
На побачення прийдеш?

Дівчина
Якщо й справді те зробив,
Джерельце вже оживив,
То знайди ще й первоцвіти,
Це вже буде диво з див!

Антон і мама.
Мати
Ти чого надувсь, як сич?
І від їжі вернеш лич?
Вже й води тобі добули,
Та кажи, у чому річ?

Хлопець
Та тепер моя біда
Вдвоє більша, ніж вода.
Забажала первоцвітів
Вередлива молода.
Де ж я буду їх шукати,
Як не знаю навіть звати?
Доведеться мені, мабуть,
З туги, мамо, пропадати!

Мати
Ти ж, синок, не зовсім пень,
Тож, як прийде новий день,
Миттю мчи в бібліотеку,
Наче молодий олень.
Там є книга, знають діти,
Зібрані в ній чудо-квіти.
Книга та Червона зветься,
Заспокоїть тобі серце.

          Казкар. Книга хлопцеві сказала, які квіти заховала. Не знати, щоб  то  було, а допомогло джерело: землю щедро напувало, життя квітам дарувало. Випрямив тендітний стан на очах у всіх шафран, закружляли в танці мушки і її біля ніжної брандушки. Всіх тюльпан охороняв, листя мов списи підняв. Ось і квітка розцвіла. У наш степ весна прийшла.

З'являється квітка, всередині якої дівчинка. Квітка розкриває пелюстки й Дівчинка-Квітка виходить на сцену.

Квітка
Молю людину: квітку не зірви,
В руках бездушних вмить вона зів'яне!
В мені краса, мільйон цілющих сил,
Я сотні раз в пригоді людям стану!
Аптеку не в містах, а на полях,
В лісах, на луках слід тобі шукати.
Зцілю хвороби, звеселю в свята,
Та треба лиш не камінь, серце мати.

Казкар

Ох, і хлопець, молодець!
Ключ до всіх знайде сердець!
Тільки будемо спокійні,
Як всьому буде вінець.
Казку можна завершити,
Тільки ж правди ніде діти,
Що дорослих важко вчити
В домі ріднім не смітити.
Де ж хороший взять кінець?
Ось біди новий гінець.

1 учень.
Нашу голубу планету часто порівнюють з величезним космічним кораблем, який летить просторами Всесвіту. А людство — екіпаж цього корабля

2 учень.
Красиве і мудре порівняння. Але ми всі повинні осмислити, ще у нашого космічного корабля немає аварійного виходу.
учень.
І лунає сьогодні:

Всі. Тривога на космічному кораблі Земля! Майбутнє Землі в небезпеці!

Земля зійшла з екватора (пародія)

Земля зійшла з екватора! (2 р.)
Летить в незнану синю вись вона.
Як ми живемо з матір'ю, (2 р.)
Любові потребує і вона.
А зірка в небі синьому (2 р.)
Це ж чиясь ненароджена душа.
І квітка, що не розцвіла,
Травинка стоптана була
І пташка чиєюсь мрією була.
Приспів:
І б'є в набат Землі тривожне серце,
І сняться нам страшні,
Кошмарні сни,
Що ми одного дня можем проснутись
В страшнім краю
Без сонця і весни.

       Це крик! За цими словами — гірка істина. Людство стоїть на порозі екологічної катастрофи:
•  парниковий ефект;
•  зменшення озонового екрана в стратосфері;
•  проблема чистої води;
•  кислотні дощі;
■ причиною 70 % ракових захворювань у людей і тварин являється порушення   взаємодії організму і навколишнього середовища;
•  щорічно планета втрачає десятки видів тварин і рослин;
•  Червона книга розбухає від нових і нових назв, які заносяться під звуки
траурних маршів. Плаче хвора Земля,

      Казкар. Армія найстрашніших ворогів збирається у повній тиші і ніхто не стежить за їх небезпечною силою. Їх усе більше, і чекати помилування від них даремно. Спочатку на їхню сторону перейде все, що ми маємо, а потім і сама земля буде належати тільки їм.
      У безлюдних місцях збираються загарбники, порівняно з якими Чингізхан і Наполеон — безпорадні діти. Ці місця називаються звалищами, ім’я цих ворогів — сміття.

Звучить канкан. Танцюють завойовники: Амброзія, Сміття й Кульок.

Амброзія (кричить). А-а-а-а! Я купила цю кофту спеціально для цієї вечірки! А ти просто навмисне обляпав мене якоюсь гидотою! Ох, яка я розлючена!

С м і т т я. Та я ж не думав, що хтось викинув пакет з кетчупом. Почекай, десь тут валявся «Тайд» — подвійна сила!

Кульок. Куди твоя подвійна сила на зелену Амброзію! Тут треба «Персіл» — зелене світло!

Амброзія. Ах!Я знову в центрі уваги! Вечірка врятована. Та не шкреби мене,

Кульок! У моїй роботі важливо, щоб шкіра була гладенька.

См і т т я. А яка в тебе робота?

Амброзія. А пилок розсівати? А дихати людям не давати? ВІН не продається в магазині, замовляйте тільки у нас, на смітниках! Ну то як? Літо замовляли? Отримуйте безкоштовні подарунки! Усі кашляють. К-хи, к-хи, к-хи.

К у л ь о к. А до чого тут гладенька шкіра?

Амброзія. А щоб такі, як ти не чіплялися! Ти ж не можеш як нормальне сміття себе вести. Викинули тебе, то й лежи! Так ні! Він ск|різь літає, за все чіпляється. (Звертається до залу.) Ну, а ви знаєте, куди діваються ваші викинуті кульки? Нікуди! Ось вони!

Сміття. Кайф! Життя стає цікавішим!
Амброзія. Фу! Ну чого ж ти так смердиш? Ну ніяк не можу звикнути. Добре, що в мене є така штучка. (Дістає балончик.) Два натискання  і свіжість озонової дірки вам забезпечена.

Кульок. Ти що, не почув! Відійди від дами, смердиш, як три в одному!

С м і т т я. Та не лайтеся ви! Ми стільки років разом! Ми — бригада Учора ми сказали собі: «Можемо!», а сьогодні кажемо всім: «Треба! 'Треба завоювати Землю!».

Пісня "Дивлюсь я на небо"
Дивлюсь я на небо,
Та й думку гадаю,
Що ми після себе на світі лишаєм?
Ліси наші в'януть, нема більше рік,
Пташки покидають край рідний навік.
Нечисте повітря, у ґрунті нітрати, І слово "Чорнобиль" нам страшно згадати.
І щоби на світі не сталось біди, —
Шануймо природу усюди й завжди.

     Наша планета не така вже й велика. її стан, її біди стосуються кожної людини . Тож кожен із нас повинен дбати про чистоту довкілля.

Планета в висі — ніби м'яч барвистий.
Який хтось невидимий рухає,
І хочеться його узяти в руки
І весь гарненько вимити дочиста.
Від кіптяви, яку не продихнути,
І від нашестя різних там нітратів...
Щоб знов Землі, красивій і багатій,
Здоров'я первозданне повернути.

      (Ансамбль учнів виконує пісню.)
Замовкли чайки вже в лугах,
Лиш плачуть верби листом.
Десь тут шуміла в берегах
Ріка мого дитинства.

Приспів:

Пливе туман, а в небесах
Ячання журавлине.
Чого згаса земна краса,
Чого в сльозах калина?

Дощами марить на вітрах
Осушена долина.
В журбі схилилася на шлях
Зів'яла тополина.
Озвалась чайкою в лугах
Душа мого дитинства.
Не ріки вже у берегах,
 плачуть верби листом.

    Народне прислів'я говорить: «Добра мати для своїх дітей, а Земля для своїх людей». Але на добро потрібно відповідати добром. Так будьмо ж усі добрими, уважними й турботливими до Землі, своєї матінки!

Не убий комашки на стежині.
Рід цей комашиний пощади!
Не убий джмеля на комишині,
Жабки біля тихої води...

Не убий бездомної зозулі.
Не стопчи барвінку на межі..
Оленятко вбережи від кулі,
Річечку від смерті вбережи!

Не убий чуттів своїх глибинних —
Суму й щастя, радості й журби.
Зрослої у віковім борінні
Власної душі не погуби!

    Тож давайте будемо берегти красу земну, рятувати все живе на Землі

Рятуємо чисте повітря. Рятуємо воду —
В морях, океанах, в малих і великих річках!
Рятуємо рідкісних птахів — не всі ще породи,
А ті; що зникають в полях, у лісах, у лугах!

Рятуємо злаки, а потім рятуємо квіти!
Рятуєм світанки від кіптяви, гару й димів!
Рятуємо тишу, щоб в тиші мовчати й радіти!
Рятуємо вулицю від голосних двигунів!

Рятуємо землю! А також рятуємо небо!
Рятуємо мрії, кохання солодкий мотив!
Рятуємо ніжність... Від кого рятуєм? Від себе.
Поки ще не пізно і можна хоч щось зберегти!

( на сцену вибігає дівчинка з піднятими над головою глобусом)
Дівчинка
Зупиніться!
Подивіться!
Що принесла сюди я,
Це ж бо наша найрідніша, найчарівніша Земля.

(На сцену виходять учасники)
1 .Ось вона наша планета
2. Ось вона сонцем зігріта
3. Ось вона дощами вмита
4.Хлібами закосичена
5.Лісами заквітчана
6. Горами звеличена
7.Надрами збагачена
8.Морями оперезана
9.Річками помережена
Всі разом.
 Це наша планета Земля!
 Вона одна у нас,для всіх одна!

Пісня "Люди світу"
Люди світу, на хвилинку встаньте, (2)
Слухайте — (2)
Звучить останній дзвін.
Що ж вік нам сьогодні сповіщає? (2)
Б'є тривогу він. (2)
Клич летить (2)
По всій планеті,
Закликає чесні всі серця:
Люди світу!
Будьте завжди пильні.
Збережімо ми (2)
Спільний дім — Земля.



Вчитель хімії показує дослід «Вулкан» — розклад амоній дихро­мату, який починається після підпалювання спирту, що змочує кристали. Процес супроводжується зміною забарвлення (з оранжевого на зелене), спучуванням і розкиданням порошку продукту Сг203, що утворю­ється (через виділення газу N2 і випарів води), а також іскристим полум’ям.


Немає коментарів:

Дописати коментар